williamsanders127 (bas)gitaarfilmpjes, aanrader!

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
williamsanders127 (bas)gitaarfilmpjes, aanrader!

Hallo,

Williamsanders127 (mag ik William zeggen?) was zo vriendelijk de schitterende baslijn bij "Hier komt mijn schip" in te zenden.
Erg de moeite, en super ingespeeld waarvoor mijn oprechte dank.

Vandaag kwam daar deze cover tutorial bij:

Dringend tijd om de Flea van de Lage Landen zijn eigen forumtopic te geven. William bedankt, ik kijk uit naar de volgende :)

Guitar Guru
williamsanders127's picture
User is offline
Hetgene ik nu al klaar

Hetgene ik nu al klaar had:

Suggesties en verzoekjes uiteraard welkom!

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Echt tof. Ik ga me eerst wat

Echt tof. Ik ga me eerst wat amuseren met "Goeiemorgen jong adonishoofd", joepie.

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Wow, ik ben fan van

Wow, ik ben fan van William!
William +2 wedstrijdpunten en méér dan 1 bank vooruit.

Een lied dat niet zo heel moeilijk lijkt, tot ik er begon op te zoeken, gelukkig is daar onze eigen gitaarman die redding brengt, alweer, dank William.

Guitar Guru
User is offline
Nu ook met een glimp van de

Nu ook met een glimp van de man achter de account!

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Basman met eens een andere

Eerstes :)Basman met eens een andere bas (omdat het zo spannend is: mijn broer zijn zoontje heet Bas, ik ben jaloers nu kan ik die naam niet meer kiezen en mijn vriendin wilt niet weten van Girafkikker (naar, jawel goed gevonden, Spinvis) of Hondslak, pff flauw) :)

Ik denk trouwens ook een glimp te kunnen opvangen van een account achter de man, maar ik kan kerkdienst zijn.

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Die contrabas past trouwens

Die contrabas past trouwens zeer goed bij Kowlier (die zelf geen onverdienstelijk bassist is lijkt mij), beetje de hoempapa van Ik hou Van U.
Ben jij trouwens klassiek geschoold als ik zo indiscreet mag zijn?

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Zalig rustig, William sorry

Zalig rustig, William sorry voor mijn noobgehalte hoor, maar wat voor een akkoord speel jij op 1:12 o.a.(en net daarvoor)? Klinkt zo een beetje tegendraads, echt leuk.

Guitar Guru
User is offline
@Tiem: dat is een progressie

@Tiem: dat is een progressie van G (barré) naar Am (barré), en ik kwak daar een G#m6 tussen (de mineur6 is een typisch gipsyjazz-akkoord). Greep is 4x3444 (gewoon een G pakken zoals normaal, en dan met de ringvinger een barré op de drie hoogste snaren. met je middelvinger (die de lage E-snaar heeft) demp je de a-snaar af). Let wel, ik zeg hier G en Am, maar ik speel met capo op 1, dus alles is een halve stap hoger Eye-wink.

En klassiek geschoold? Ik ken alleen de mixolydische toonladder (en dan alleen nog maar op posities), en met wat veel vijven & zessen lukt een pentatonische ook wel. Dus neen, ik ben niet klassiek geschoold (zelfs helemaal niet geschoold), iets wat wel te merken valt aan m'n (totaal gebrek aan) techniek. Wel ben ik gezegend met een vrij goed gehoor, en heb ik meestal vrij snel door hoe de vork zit in de steel.

Ik had trouwens een weddenschap met een Ekerse kameraad van me, om de volledige CD van "The Menahan Street Band" mee te bassen, iets wat vanmiddag (de laatste 5 nummers) gelukt is:

volgens tracklist:
http://www.youtube.com/watch?v=Q5ayrT_rU-k
http://www.youtube.com/watch?v=e0YQKrNhD8M
http://www.youtube.com/watch?v=xGbG3CcRg60
http://www.youtube.com/watch?v=vs95mk4ypoo
http://www.youtube.com/watch?v=YMl51MOYSCo
http://www.youtube.com/watch?v=QB5Hs_a8a6w
http://www.youtube.com/watch?v=oo4zU0LBciQ
http://www.youtube.com/watch?v=TfmKV42W8TM
http://www.youtube.com/watch?v=uuAvlrkDCuM
http://www.youtube.com/watch?v=nAtdY14HubQ

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Super, ik ga dat morgen eens

Super, ik ga dat morgen eens proberen. Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Gebrek aan techniek zie en hoor ik niet, het valt mij alleen op dat je erg vlot bent in het improviseren.
Ik ben nu zo n beetje de basisbegrippen aan het leren (gelukkig heeft mijn vriendin vroeger wel muziekles gehad), omdat ik toch meer en meer speel en het als een gemis aanvoel ook naar communiceren toe.

Het eerste en het laatste nummer, hetgeen er tussenin ligt moeten de mensen maar eens opzoeken op je kanaal want dat is de moeite.

Hier mensen :)

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Pffff kiekenvlees, William

Pffff kiekenvlees, William bedankt. En ik meen de rauwe versie te herkennen van het nummer. Enig mooi.

Guitar Guru
User is offline
Het is de live-versie die ik

Het is de live-versie die ik op youtube gevonden heb. Als ik goed ben met Jean Blaute op leadgitaar.

Vandaag me trouwens weer wat beziggehouden met mijn grote voorliefde: Motown

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Een niet alledaagse

Een niet alledaagse voorliefde, speelt wel vlot. Muziek waarbij je niet stil kan blijven zitten.

Ja 't is inderdaad de ruwere versie (Tom De Kalme met sportschoen), ik postte hetzelfde filmpje in de "waar luistert u naar" topic.

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Het komt voor in de beste families/Ellendegem

Prettige kerst en andere feestdagen bas(gitaar)man, 2 toppers van nummers vooral de Noordkaapklassieker waar ik als puber meer dan 1 luduvudumoment mee beleefde.

Thx William voor de mooiste filmpjes van 2011.
Met partituur vanuit Ellendegem, joepie.

Guitar Guru
User is offline
Omdat het kerst is...

Omdat het kerst is...

Guitar Guru
User is offline
Nog eentje om het af te

Nog eentje om het af te leren...

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Niks daarvan

Niets afleren, het volgende nummer start ik gewoon een nieuwe topic voor jou, William2012.
De laatste plaat van De Mens komt er morgen aan, en dan eindelijk De Mens "De Mens".
Zalige gitaar ook.
Verder doen met posten zou ik zeggen, ik geniet er van en met mij vele anderen in stilte én bedankt voor je vele mooie liedjes.
Als je geïnteresseerd bent in onze guitarfilesplectra mail mij eens een contactadres, dan stuur ik je er enkele op als dank voor je medewerking.
Oh ja en als laatste: eind februari mag je je fotokader verwachten en hij zal gesigneerd zijn (nog een maandje de tijd om een vraag te stellen aan Pieter).

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Nieuwe bas?

Nieuwe bas? Nice machine, suits u sir.

Guitar Guru
User is offline
Beiden patiëntjes die wat

Beiden patiëntjes die wat nood hadden aan TLC. En de Epiphone JCS moest even getemd worden Laughing out loud

Die Ripper is toch al een oudgediende (heb daar al redelijk wat Daptone nummertjes mee ingespeeld)

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Lap

Voor de leken (jaja, voor mezelf dus) enige uitleg bij deze techniek W? Pedaal? Instellingen? Lijkt mij iets waarbij je gemakkelijk in trance geraakt :)

Guitar Guru
User is offline
lapsteel spelen zonder

lapsteel spelen zonder lapsteel (danelectro's lenen zich uitstekend tot slide, wegens een superplatte toets).

Instellingen: gitaar met hoge actie en dikke snaren, C6 tuning, volumepedaal, versterker met gezonde hoeveelheid reverb.

Techniek: volume(grotendeels) toe, aanslaan, en volumepedaal opendraaien (gas geven). Mix dit met noten aan elkaar mixen door er gewoon naartoe te glijden zonder aan te slaan.

Moeilijk: bwa, vergt wat hand-voet coördinatie, maar als zelfs drummers zo iets hebben, is het wel gemakkelijk. Volgende stap is de pedal-steel, waarbij je akkoorden vormt door op voethendels te drukken, en kniehefbomen te gebruiken:

CODY - Ghost of Today from Nick Lee Jerlung on Vimeo.

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Thx master

Bedankt! Een erg mooie uitleg die ik zeker eens ga bestuderen en uitproberen.
Dit is ééntje dat ik ook graag mag spelen, een versie met ons en één met hét Opperhoofd:

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Een overdreven fantastische

Een overdreven fantastische maandagochtend! En W., nog eens bedankt voor de uitleg.

Luister zeker tot het bijzondere eindakkoord

Guitar Guru
User is offline
Naar het schijnt was ik

Naar het schijnt was ik vanavond te horen in "het jaar van de gitaar". Ik heb het zelf niet gehoord, wegens druk in de keuken aan het werk, maar naar't schijnt was het niet verschrikkelijk, en heb ik een "rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" waar Frrrrrrrrrrrrrrrank Vanderrrrrrrrrrrrrrr linden jaloers op mag zijn!

Guitar Guru
Tiem's picture
User is offline
Super, moest je dat

Super, moest je dat programma ergens opnieuw kunnen beluisteren geef zeker een link door!
Frrrrank was gisteren in zijn nopjes.

Edithe: uitzending van vorige week kan beluisterd worden dus die van daarnet komt binnenkort wel online.

Guitar Guru
User is offline
Ik speel sinds kort (terug)

Ik speel sinds kort (terug) in een groepje: "Matt Watts & The Calicos", gebaseerd rond de singersongwriter Matt Watts (uit Missoula, Montana USA). Een kameraad van me neemt de honneurs waar op de (bas)gitaar, en ik ben opgeschoven naar andere instrumenten, met als voorkeur "de cirkelzaag des geloofs", een Leo Joris zuigwindorgeltje van vlak na WOII. We hebben gisteren en vandaag 2 nummertjes opgenomen, en dit is het resultaat:

We zijn niet van de truuken als "dat trekken we wel recht in protools". Gewoon eerlijk en direct de band op, en zonder tweaking (alles is bijvoorbeeld in mono) en een minimum aan mixen afwerken...